torsdag 3. februar 2011

Gammelt fiskeutstyr

Denne er unavnet, og er ca 3,5 cm lang.

Denne sluken heter Fiskeprinsen nr.405 og er ca 8,5cm lang og buet.

Denne spinner heter Spin-Hook fly og minner mye om den legendariske Flyspoon.

Her er det en serie sluker i forskjellig størrelse. Fra 3,5 cm til 8,5

Her er en kobbersluk uten navn. Husker jeg fikk en liknende av den gamle naboen min på Bøn. Betan. Han hadde lagd den av en kobberskje.


Har ryddet litt i sakene mine og kom over noe flott jeg ervervet for en god stund tilbake. Så vidt jeg veit er alt dette fra P. Tvedt fra Os utenfor Bergen. Flotte sluker og spinnere. Har blant annet en boks med ti Coloradospinnere i orginalemballasjen. Det som ligger helt til venstre på fellesbildet er modeller man formet slukene med.

2 kommentarer:

  1. fiskeutstyr, Kveiteline, fiskelys, fiskekroker, havfiske, fiskeredskap, kveitefiske, fiskesene, fiskesnøre, linehaler, linespill, forsyn, fiskeri, skrei, torskeline, Torskefiske, Lofottorsk, Monofil, Makrellfiske, Sjarkfiske, Krabbefiske, Flyndrefiske, Sjark fiske, monofilament, krok, Linekurver, selvlysende perler, Fiske Biter, agn, linefiske, snueree, kunstig agn, fiskesene, snuere fiske, syrefaste fiskekroker, yrkesfiske, kveitefiske, kveiteline, fiskeredskap

    SvarSlett
  2. hallo er det noe du skal selge eg samler på gamle sluker fra Norge og har en god del fra os Tvedt er intressert i det som former sluker

    SvarSlett