lørdag 29. september 2012

Fantastisk høstmorgen.

Flott morgen med fine farger og en stille fjord. Høstfisket starter snart og det blir spennende å se om det byr på noe som helst. Har aldri hatt noe særlig til fiske på denne tida. Mulig jeg alltid har vært på feil sted til feil tid under høstfisket, men opplever det mer lunefullt også når jeg følger med på andre. Trur uavhengig av dette at jeg kommer til å gå mer og mer for gjedde i tida framover. Det er jo flott gjeddeterreng rett utenfor døra, fisken er lettere å få, og den er generelt sett større. Gode argumenter dette, ikke trenger jeg å skaffe meg mat gjennom fangst for å overleve heller, til tross for en relativ slunken, men sjølvalgt barnevernlønn. Skulle man trenge mat så trur jeg at jeg ville gått for andre arter enn mjøsørret uansett.  Måtte alle ha skitt fiske i høst, uansett hvilken art man går etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar